Ірина Степенко, очолює організацію, яка вже зуміла завоювати довіру і авторитет на репетиторському ринку України. Мова йде про Національну Асоціацію Репетиторів (НАР) . Місією НАР є розвиток репетиторства як професії, постійний розвиток, впровадження нових методів навчання, які допомагають викликати інтерес будь-якого учня. Про свій шлях у репетиторстві, унікальність даної асоціації, чим і кому вона може бути корисна,ми можемо почути з перших вуст.

Як саме ви стали репетитором?


І.С.: У мене вища педагогічна освіта. В 2003 році закінчила НПУ ім. М. П. Драгоманова за спеціальністю «учитель російської та німецької мови і зарубіжної літератури». На п’ятому курсі, як одна з найкращих студентів, була запрошена вчителем в спеціалізовану 181-у школу. Куди з задоволенням і пішла. По закінченні університету пішла зі школи, так як з’явилася можливість поїхати по студентській програмі на рік у Німеччину. Жила в сім’ї і удосконалювалась у вивченні німецької. Коли повернулась в Україну, пішла працювати учителем німецької мови в один київський коледж. Але через півроку пішла звідти. Мабуть це і стало головним поштовхом до розвитку моєї репетиторської діяльності. Я працювала і раніше репетитором, ще під час навчання.

Під час навчання познайомилась з Анною Слатвицькою, яка навчалась на тому ж курсі, що і я, тільки вона вивчала англійську мову. Анна заснувала і відкрила бюро перекладів «Апостіль» та школу «Репетитор». Саме вона запропонувала об’єднати зусилля. Наразі Студія Знань «Репетитор» має широких спектр послуг іноземні мови, всі шкільні предмети, підготовка до ЗНО та ДПА, бюро перекладів.

Національна асоціація репетиторів існує на репетиторському ринку півтора року. Як саме виникла ідея створити Асоціацію ?

 І.С.: Ідея створення НАР виношувалась дуже довго. По-перше, я сама репетитор і знаю про більшість проблем, які виникають. Взагалі, репетитор — це досить ізольована професія. Що репетитор вивчив, що знає, тим і ділиться с учнем. По-друге, працюючи методистом Студії Знання «Репетитор», стикнулась з такою проблемою: приходили педагоги на співбесіду, і по його підсумкам ставало зрозуміло, що деяким з них потрібно довчити свій предмет, а деяким треба змінити тактику викладання.

І протягом більше десяти років існування Студії Знання «Репетитор», спілкуючись  з різними репетиторами, пришла до висновку, що існує гостра необхідність у створенні площадки, певної спільноти, де репетитори будуть себе відчувати приналежними до певного громадського руху. До спільноти, яка зможе надати необхідну консультацію, допоможе підвищити кваліфікацію та багато іншого.

Добре, якщо учитель працює в школі у першій половини дня, де він зможе підвищувати кваліфікацію за рахунок Міністерства освіти на курси підвищення кваліфікації, але для репетиторства це не варіант.

Друга половина дня, де учитель стає репетитором, в якій він займається зі школярем у приватному порядку,і обговорювати методичні аспекти просто немає з ким. Урок в класі та урок репетиторський  — це абсолютно різні речі,різні цілі, різні підходи

Зрозуміло, репетиторству ніде не навчають ...

І.С.: Так, цьому ніде не навчають. Хоча надія є. Є інформація про відкриття в НПУ ім. М.П. Драгоманова факультету коучинга. Але це не зовсім про підготовку репетиторів.

Ми створювали Національну Асоціацію не лише, як площадку необхідну самим репетиторам, ми хотіли бути корисними і батькам. Батьки можуть бути впевнені, і у професіоналізмі, і  у високій кваліфікованості, і в індивідуальному підході до кожної дитині.

Наприклад, батьки по рекомендації знайомих наймають вчителя-репетитора з фразою: «давайте робити домашнє завдання». Якщо репетитор не професіонал,то він і буде робити з дитиною, а за більшою частиною за дитину, домашнє завдання.

І в чому тут помилка?

Якщо дитина знає, що прийде яка-небудь жіночка, і він під диктовку напише в чистовик розв’язання завдання, то прогалини у знаннях так і залишається прогалинами. Чому дитина не може виповнить домашнє завдання самостійно? Тому що вона не знає матеріалу. Це означає, що необхідно ліквідувати саме цю проблему, а не намагатися ліквідувати наслідки.

Слоган вашої Асоціації: "Репетитор - це професія". Тобто , для багатьох педагогів, які відповідають вимогам НАР, репетиторство може стати не додатковим, а основним заробітком?

І.С.: Національна Асоціація  вважає, що Репетитор — це дійсно професія з великої букви. І, як і в кожній професії, є свої стандарти навчання, етика репетиторства, і офіційне працевлаштування.

Можна припустити, що створення НАР - це спосіб вплинути на не досконалість нашої системи освіти і звернути увагу на те, що багато вчителів звільняються зі школи і переходять на репетиторство в приватному порядку?

Наразі політика Міністерства освіти зводиться к тому, що репетиторство — це зло, нелегали. Тому нашим завданням є поліпшення іміджу професії. Національна Асоціація Репетиторів постійно розширюється і до її складу ми відбираємо лише професіоналів, які прагнуть навчатися і розвиватися.

Розкажіть про критерії відбору репетиторів в НАР? Як саме відбувається надання статусу члена Асоціації?

Схема досить проста. Телефонує репетитор і заявляє про бажання долучитися до членів Асоціації. Першим кроком є співбесіда, в якій з’ясовується рівень досвіду та бажання особи. Якщо людина планує займатися репетиторством професійно, то другим кроком є дводенний  тренінг для репетиторів.  Цей тренинг дозволяє встановити професійні якості кандидата. Чи розбирається він у системі репетиторства, наскільки знакомий з новими методиками. Проводиться контрольна робота, що встановлює рівень володіння означеними аспектами, і підсумкова співбесіда для відповідності свідоцтву Репетитора.

Свідоцтво Репетитора є посвідчення члена Національної асоціації репетиторів. Окрім навчання ті підвищення кваліфікації, ми надаємо юридичну допомогу.