Продовжуємо статі на тему методики організації інтерактивної взаємодії на уроках. Поговоримо про роботу у малих групах. Робота в малих групах (до 6 осіб) сприятиме набуттю навичок спілкування та співпраці. Організація такої форми роботи на уроці чи в межах тренінгів вимагає певних навичок від ведучого та учасників.

Так, якщо ви берете участь у роботі малої групи необхідно знати наступне. Після того як ведучий об’єднав у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час (3—5 хв.) має ви­конати це завдання й представити резуль­тати роботи своєї групи. У разі якщо ви і є ведучий, то цю інформацію необхідно донести до учасників.

Пропонуємо правила, які допоможуть організувати роботу в малих групах:

  1. Швидко розподіліть ролі в групі.
  2. Оберіть головуючого, посередника, сек­ретаря, доповідача.
  3. Намагайтеся спробувати себе у різних ролях.

Тепер про обов’язки учасників групової роботи.

Головуючий (спікер):

  • зачитує завдання групи;
  • організовує порядок виконання;
  • пропонує учасникам групи вис­ловитися по черзі;
  • заохочує групу до роботи;.
  • підбиває підсумки роботи;
  • за згодою групи визначає допові­дача.

Секретар:

  • коротко й розбірливо веде записи результатів роботи своєї групи;
  • як член групи він має бути готовим висловити думку групи під час підбиття підсумків або допомогти до­повідачеві.

Посередник:

  •  стежить за часом;
  • заохочує групу до роботи.

Доповідач:

  • чітко висловлює думку, якої дійшла група;
  • доповідає про результати роботи групи.

ВАЖЛИВО!

  • Починайте висловлюватися спершу за бажанням, а потім — по черзі.
  • Дотримуйтеся правил активного слу­хання. Головне — не переривайте один одного.
  • Обговорюйте ідеї, а не учасників, які вис­ловили цю ідею.
  • Утримуйтесь від оцінок та образ учас­ників групи.
  • Намагайтеся дійти спільної думки, хоча подеколи у когось з членів групи може бути особлива думка. Пам’ятайте: вона має право на існування.
Другие статьи по теме:

ЯК ПРАЦЮВАТИ В ПАРАХ

Інтерактивні вправи для початку уроку

Тренинги как форма обучения. Особенности и возможности применения в школьной практике